درباره وبلاگ


سایت اخبار ایرانیان پایگاهی است برای کسانی که اهل علم و دانش و پژوهش و هنر هستند و این خواستگاه آنهایی است که بودن را از منظری عمیق مینگرند و وجود آدمی را در نهایت کالبدی مختصر نمی پندارند.
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 12928
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت خبری ایرانیان
مرجع اخبار و اطلاعات علمی فرهنگی مذهبی و هنری

 

رایانه ، تمام تنظیمات خود را در Cmos ذخیره می کند. این تنظیمات شامل اطلاعات روی دیسک های سخت که نصب کرده اید ، سرعت پردازنده و نوع و سرعت حافظه رم سیستم است. هنگامی که سخت افزار جدیدی را نصب می کنیم و به مشکلی بر می خورید. ممکن است اطلاعات روی Cmos خراب یا منسوخ و قدیمی باشد. در این حالت ممکن است تغییراتی را به تنظیمات سخت افزاری اعمال کنید که پس از آن رایانه شما قادر به استارت کردن نباشد.
خوشبختانه رایانه با ریست کردن Cmos به وضعیت قراردادی اولیه خود بر میگردد و مجبور به بازیابی مجدد تمام تنظیمات سخت افزاری خود می شود و همچنین همه تنظیمات مشکل دار موجود قبلی اش را نیز پاک می کند که به معنای آن است که به بایوس بازگشت کنید و رایانه را دوباره پیکر بندی کنید. اما پیش از آغاز نیاز دارید تا رایانه را خاموش کنید، در بغل کیس را برای دسترسی به مادربرد باز کنید. و الکتریسته ساکن دستگاه را برای جلوگیری از صدمه دیدن قطاعات حساس ، تخلیه کنید.


حالا به آموزش ریست کردن Cmos می پردازیم:
1: از روی دستورالعمل مادربردتان کلید ریست Cmos آن را پیدا کنید. در غیر اینصورت دو راه پیش روی شماست.
- استفاده از جامپر که متشکل از ۲ با ۳ پین و محل آن جایی روی مادربرد است که کنار آن جمله CMOS RESET نوشته شده است.
- کلید Physical Reset که جای آن در پشت رایانه روی مادربرد و کنار پایانه ها و درگاه های محا اتصالی مانند صفحه کلید و شبکه قرار دارد.


۲: برای ریست کردن ، جامپر را از روی پین هایی که قبلا آنها را پوشانده ، بیرون بیاورید و پین کناری را که بی حفاظ است با یکی از پین های قبلی بگیرید، جامپر را روی آن دو بفشارید و داخل آن کنید. اگر نادربرد کلید ریست داشت ، آن را با نوک خودکار بفشارید،رایانه تا زمانی که Cmos کاملا پاک نشود، روشن نخواهد شد.


۳: اگر از جامپر استفاده کردید، آن را به حالت اول بازگردانید و در صورت استفاده از کلید، یک بار فشار دادن آن برای ریست کردن کافی است. سپس دوباره دکمه روشن دستگاه را فشار دهید، رایانه روشن خواهد شد. در برخی موارد، اگر پس از برگرداندن جامپر به حالت اولیه دستگاه خود به خود روشن شد ، اشکالی ندارد و هکه چیز روبه راه است ، ادامه بدهید و به مرحله ۴ بروید.

 

۴: وقتی رایانه روشن شد، دکمه F1 را فشار دهید تا ازریست شدن Cmos اطمینان حاصل کنید. شما به صورت خودکار وارد تنظیمات بایوس رایانه خود خواهید شد.
حال زمان آن است که تنظیمات بایوس رایانه خود را برای تنظیم آن ، به صورت صحیح پیکر بندی کنید. اگر شما قبل از پیش آمدن،مشکل تغییراتی را در بایوس اعمال کرده اید ، مراقب باشید آن اشتباه را دوباره تکرار نکنید.

منبع:noorportal.net


 

یکی از شاخصه‌هایی که کاربران حرفه‌ای را از دیگر کاربران متمایز می‌کند استفاده از کلیدهای ترکیبی و میان‌بر است. کلیدهای میان‌بر، علاوه بر ایجاد سهولت در دستیابی به قسمت‌های مختلف، باعث افزایش سرعت کار با کامپیوتر نیز می‌گردد. چرا که شما به جای حرکت دادن ماوس و کلیک یا دوبار کلیک، کافی است یک یا چند کلید را از روی کی‌بورد فشار دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 کلید ترکیبی در محیط‌های مختلف نظیر ویندوز، مرورگرها، سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بپردازیم که حتی بسیاری از کاربران حرفه‌ای نیز تاکنون از آن غافل بوده‌اند.

 

1. ساخت فولدر جدید در ویندوز 7:
شما با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+N می‌توانید در محیط ویندوز 7، یک پوشه جدید بسازید. کاری که در ویندوزهای قبلی امکان‌پذیر نبود.

 

2. بازیابی تب‌های به اشتباه بسته شده در مرورگرها:
با استفاده از کلیدهای ترکیبی در Ctrl+Shift+T می‌توان آخرین تب بسته شده در مرورگر را مجدد بازیابی کرد. این ترفند بر روی کلیه مرورگرهای جدید عملی است.

 

3. ایجاد یک یادداشت جدید با وارد کردن محتویات کلیپ‌بورد در نرم‌افزار Evernote:
نرم‌افزار Evernote یک برنامه پرطرفدار برای یادداشت‌برداری است که برای اکثر سیستم‌عامل‌های معروف عرضه شده است. در صورتی که از این برنامه در محیط ویندوز استفاده می‌کنید، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+V در هر قسمتی از محیط ویندوز، می‌توانید آنچه که پیش از این Copy کرده‌اید را در یک یادداشت جدید تحویل بگیرید. در نتیجه دیگر نیازی نیست یک یادداشت جدید ایجاد کنید و محتویات کلیپ‌بورد را در آن Paste کنید.

 

4. دو کلید ترکیبی در فیس‌بوک:
پس از ورود به سایت Facebook و ورود به حساب کاربری خود، با استفاده از کلید ترکیبی Alt+1 می‌توانید مستقیماً به صفحه News Feed مراجعه کنید. همچنین کلیدهای Alt+2 شما را مستقیماً به صفحه پروفایل‌تان خواهد برد. دقت کنید در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید از کلیدهای Alt+Shift به جای Alt استفاده کنید. همچنین از کلیدهای عددی بالای کیبورد استفاده نمایید.

 

5. ارسال پست جدید در توئیتر:
در محیط Twitter، با فشردن کلید n، امکان ارسال یک توئیت جدید مهیا خواهد شد. همچنین فشردن کلید g و پس از آن r، شما را به تب Mentions@ خواهد برد.

 

6. فعالیت‌های سریع در TweetDeck:
یکی از نرم‌افزارهای پرطرفدار در حوزه شبکه‌های اجتماعی نرم‌افزار TweetDeck است که به کاربر امکان مدیریت حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر را می‌دهد. در صورتی که شما نیز از این برنامه برای حساب توئیتر خود استفاده می‌کنید، بعد از اینکه یک توئیت را با استفاده کلیدهای بالا و پایین انتخاب کردید، کلید Space را فشار دهید. خواهید دید که یک پنل کوچک پدیدار می‌شود که با فشردن کلیدهای که در آن مشخص شده است می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را بر روی آن توئیت اعمال کنید. لازم به ذکر است فشردن کلید میان‌بر / در این برنامه، یک ستون جستجوی جدید ایجاد خواهد کرد.

 

7. بررسی نتایج گوگل با کی‌بورد:
برای استفاده از این ترفند بایستی در ابتدا از فعال بودن قابلیت Instant در جستجوی گوگل اطمینان پیدا کنید. برای این کار بایستی به صفحه Search settings گوگل بروید و اطمینان پیدا کنید گزینه Use Google Instant انتخاب شده باشد. اکنون (ترفندستان) در صورتی که عبارتی در گوگل جستجو کنید، پس از مشاهده نتایج، با استفاده از کلیدهای بالا و پایین می‌توانید هر نتیجه را به حالت انتخاب دربیاورید. با فشردن Enter وارد آن شوید و با فشردن کلید جهت راست، صفحه پیش‌نمایش آن را مشاهده کنید.

 

8. ارسال سریع ایمیل در Gmail:
پس از تایپ متن یک ایمیل در محیط Gmail، به جای کلیک بر روی دکمه Send، کافی است کلیدهای ترکیبی Tab+Enter را فشار دهید تا ایمیل ارسال شود.

 

9. ورود به آیتم کنونی در گوگل ریدر:
در صورتی که از گودر برای مطالعه فید سایت‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کنید، کافی است به هنگام مشاهده یک آیتم، کلید V را فشار دهید. خواهید دید که مستقیماً به صفحه‌ پست مورد نظر در سایت اصلی خواهید رفت.

 

10. عکس‌برداری از پنجره جاری در محیط ویندوز:
اکثر کاربران اطلاع دارند که با فشردن کلید Print Screen در محیط ویندوز، یک تصویر از کل صفحه در کلیپ‌بورد ویندوز ذخیره خواهد شد. اما در صورتی که از کلید ترکیبی Alt+Print Screen استفاده کنید، یک تصویر از پنجره جاری ویندوز در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود.

 

11. ثبت تاریخ جاری در Notepad:
در صورتی که قصد دارید تاریخ و ساعت جاری را در Notepad وارد کنید، نیازی به تایپ آن نخواهید داشت. کافی است کلید F5 را فشار دهید تا زمان کنونی درج گردد.

 

12. کلیدهای میان‌بر در Windows Live Writer:
نرم‌افزار WLW برنامه‌ای است که اکثر وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای با آن سروکار دارند و نگارش مطالب خود را توسط آن انجام می‌دهند. در صورتی که شما نیز از این برنامه بهره‌ می‌گیرید بایستی بدانید با استفاده از کلید F2 به هنگام نگارش یک پست جدید، می‌توانید جزئیات مطلب نظیر موضوع و زمان ارسال آن را تغییر دهید. همچنین کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+1 الی Ctrl+Alt+6 اندازه عنوان را از کوچک به بزرگ تغییر خواهد داد.

منبع:tarfandestan.com


 

 
ویندوز ابزاری با نام Device Manage دارد كه به كمك آن می توانید درباره تمام قطعات سخت افزاری كه روی سیستم تان نصب شده است اطلاعات كسب كنید. شما می توانید بیینید چه چیزی نصب شده است، از چه منابعی استفاده می شود و چه قطعاتی ممكن است مشكل داشته باشند یا باعث بروز مشكل شود.
System Properties را باز كنید 
بر روی آیكون My Computer در رومیزی خود كلیك راست كنید و فرمان Properties را از منوی میانبر انتخاب كنید. كادر محاوره System Properties باز می شود.

به زبانه Hardware بروید 
با كلیك كردن روی زبانه Hardware، به این زبانه بروید.
 
 
 

Device Manage را باز كنید 
بر روی دكمه Device Manage كلیك كنید تا پنجره Device Manage باز شود.

یك گروه را باز كنید
 
 
 

پنجره Device Manage سخت افزار نصب شده روی كامپیوتر شما را در گروه های سخت افزاری نشان می دهد. بر روی علامت بعلاوه كنار هر گروه كه كلیك كنید، آن گروه باز می شود و قطعات سخت افزاری كه به كامپیوترتان متصل شده را نشان می دهد.

 
 
 
 

سخت افزار دارای مشكل را شناسایی كنید 
قطعاتی كه مشكل دارند با یك علامت تعجب زرد نشان داده شده اند. نماد دیگری كه ممكن است مشاهده كنید، ضربدر (×) قرمز است كه نشان می دهد آن قطعه غیر فعال است.
كادر Properties سخت افزار را باز كنید

 
 
 
 

با جفت كلیك كردن روی آیكون یك قطعه سخت افزاری می توانید كادر محاوره Properties كه جزییات آن قطعه را توضیح می دهد باز كنید. این كادر محاوره به شما می گوید كه آن قطعه درست كار می كند یا خیر و به شما امكان غیر فعال كردن آن قطعه را می دهد. در زبانه های دیگر آن می توانید راه اندازهای نرم افزاری را برای آن قطعه مجدداٌ نصب كنید و منابعی كه آن قطعه استفاده می كند را مشاهده كنید.

 
 
 
 

* توجه *
نصب مجدد یك قطعه سخت افزاری
اگر به قطعه ای برخوردید كه كار نمی كند، اپلت Add Hardware را اجرا كنید (آن را در پنجره كنترل پانل خواهید یافت). ویندوز به دنبال قطعات سخت افزاری سیستم شما می گردد و آنچه پیدا می كند را در یك لیست نشان می دهد. قطعه خراب را باید در این لیست مشاهده كنید. حال می توانید آن را مجدداً نصب كنید.


 

 

مشکلات موجود در ارتباطهای اینترنتی
برای برقراری ارتباط به اینترنت به سه عامل نیاز دارید:
1- ارتباط فیزیکی :
برای انجام این کار به یک قطعه سخت افزاری با نام مودم نیاز دارید. البته دستگاههای دیگری برای برقراری ارتباط های پر سرعت همچون مودمهایDSL، ارتباط های کابلی یا دیش های ماهواره ای نیز وجود دارند.


2- ساختاربندی ارتباط :
در این ساختار بندی به کامپیوتر می گوئید که چگونه با سخت افزار ارتباط برقرار کند. تعیین شماره شناسایی و رمز عبور در این مرحله صورت می گیرد.


3- نرم افزار جهت کار دراینترنت:
برای این کار نیاز به استفاده از برنامه هایی دراید که با عنوان مرورگر یاBrowser از آنها نام برده می شود. برنامه ای با عنوان Internet Explorer( اینترنت اکسپلورر) ایجاد شده که به کاربران امکان مشاهده صفحات مختلف اینترنتی را می دهد.
من می خواهم از چند شماره تلفن برای تماس در یک ارتباط استفاده کنم


علت:
هنگام ایجاد یک ارتباط جدید ، باید شماره تلفن دسترسی اینترنت را وارد کنید. برخی از خدمات دهندگان اینترنتی چندین شماره تلفن در اختیار کاربران قرار می دهند . دراینصورت اگر یک خط مشغول باشد، می توانید از خط دیگر برای شماره گیری استفاده کنید. دراین صورت می توانید به آسانی چندین ارتباط مختلف با یک نام کار بری و رمز عبور ولی با شماره تلفنها ی مختلف داشته باشید . این امکان د ر حالت ویزاردی وجود ندارد.


راه حل:

برای افزودن شماره های دیگر ازمراحل زیر پیروی کنید:
1- گزینه Start / Connect to / Showall Connections را انتخاب کنید.


2- درپنجره Network Connections ارتباط مورد نظرتان را راست کلیک کردهو گزینه Properties را انتخاب کنید.


3- درزبانه General، دکمهAlternates را انتخاب کنید.


4- درپنجره Alternate Phone Mnbers دکمه Add را کلیک کنید.


5- در پنجره Add Alternate Phone Namber شماره تلفن دیگری که مد نظر دارید وارد کنید در صورتی که می خواهید کشور که ناحیه خود را انتخاب کنید گزینهdialing roles را فعال کنید. سپس OK را کلیک نمائید.


6- شماره جدید اکنون در صفحه Alternate Phone Momber نمایان می شود. در این مرحله می توانید شماره های جدیدی اضافه کرده و یا شماره های قبلی را ویرایش یا حذف کنید.
درصورتی که شماره تلفن های شما مشغول باشد می توانید با فعال کردن گزینه های کادر مقابله ای پایین پنجره امکان برقراری اتوماتیک تماس با شماره های مختلف را فراهم کنید. در این صورت با اشغال بودن یک شماره تلفن، شماره دیگری که در لیست وجود دارد توسط سیستم و بطور اتوماتیک انتخاب می شود و در نهایت نیز پس از موفقیت در برقراری ارتباط شماره مربوطه به اولین مکان در لیست منتقل می شود.

منبع:noorportal.net


 



قطعأ برای شما نیز گاهی پیش آمده است که قصد کوچک یا بزرگ کردن اندازه یک تصویر را داشته اید. در این هنگام باز نمودن نرم افزار سنگینی نظیر فتوشاپ و استفاده از آن برای کوچک کردن تصویر از نظر منطقی مقداری وقت گیر است. اما فراموش نکنید که این کار را میتوانید به شکل سریع و بدون دردسر در محیط ویندوز انجام دهید ، آن هم از طریق Paint ویندوز! در این ترفند به معرفی نحوه تغییر اندازه یک تصویر با استفاده از Paint ویندوز خواهیم پرداخت.


بدین منظور:
از منوی Start به مسیر All Programs > Accessories رفته و Paint را انتخاب نمایید.سپس با استفاده از منوی File و انتخاب Open ، تصویر مورد نظر خود را وارد برنامه کنید.اکنون از منوی Image گزینه Stretch/Skew را انتخاب کنید.در پنجره باز شده ، در بخش Stretch و دو قسمت Horizontal و Vertical عدد ۱۰۰ را مشاهده میکنید.حال با کم کردن و یا زیاد نمودن این مقدار از هر دو قسمت و انتخاب OK میتوانید تصویر خود را به میزان مورد نظر کوچک یا بزرگ کنید.در پایان با استفاده از File > Save as تصویر تغییر داده شده خود را با فرمت مورد نظر ذخیره کنید.

منبع:noorportal.net



 

فرض کنید که در حال گشت‌و‌گذار در محیط وب هستید و قصد دارید تا یک عمل ریاضی نظیر جمع یا تفریق را انجام دهید. شاید سریع‌ترین راهی که به ذهن می‌رسد استفاده از ماشین حساب ویندوز باشد. اما باید بدانید که می‌توانید از این نیز سریع‌تر عمل کنید! در این ترفند قصد داریم نحوه استفاده از نوار آدرس مرورگر اینترنت به عنوان یک ماشین حساب را برای شما بازگو کنیم. به طوری که بدون نصب هرگونه افزونه‌ای و در هر مرورگر دلخواهی، می‌توانید عملیات ریاضی را در قسمت نوار آدرس مرورگر انجام دهید و جواب بگیرید.

 

بدین منظور:
ابتدا مرورگر اینترنتی دلخواه خود را باز کنید.
اکنون در نوار آدرس مرورگر (محلی که آدرس‌های اینترنتی را وارد می‌کنید) عبارت زیر را وارد کنید:

javascript:X+Y

به جای X و Y دو عدد دلخواه را وارد کنید. به عنوان مثال برای محاسبه جمع دو عدد 14 و 29 بایستی این عبارت را وارد نماییم:

javascript:14+29

خواهید دید که عدد 43 به عنوان نتیجه بر روی صفحه نقش می‌بندد.

شما می‌توانید از هر 4 عمل اصلی ریاضی استفاده کنید. به مثال زیر که در آن علائم تفریق، ضرب و تقسیم نیز استفاده شده است توجه کنید:

 

javascript:(17-2)/3*2

حاصل این عبارت 10 خواهد بود.

همچنین شما امکان محاسبه توان و جذر اعداد را نیز خواهید داشت. عبارت زیر حاصل 2 به توان 3:

(javascript:Math.pow(2,3

و عبارت بعدی حاصل جذر عدد 32 را نمایش خواهد داد:

(javascript:Math.sqrt(32

در صورتی که این ترفند بر روی مرورگر شما عمل نکرد، قابلیت Javascript بر روی مرورگر شما غبرفعال است که بایستی از قسمت تنظیمات مرورگر،‌ آن را فعال کنید.

منبع:tarfandestan.com


 

حتماً برای شما هم پیش آمده که اطلاعات و فایل هایی بر روی سیستمان داشته باشید که دوست دارید دور از دسترس دیگر کاربران قرار گیرد. در نتیجه برای مخفی کردن آنها، ممکن است فایل ها را در جایی پنهان کنید یا آنها را Hidden کنید. اما این کار چندان مطمئن نیست. زیرا تنها با یک جستجو در قسمت Search ویندوز میتوان به تمامی این فایل ها دسترسی پیدا کرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که می توانید با آن به طور کاملأ مطمئن فایل ها را از دید Search ویندوز مخفی کنید.

در ابتدا لازم به ذکر است که در هر درایو هارد شما پوشه ای به نام Recycle Bin وجود دارد که مخصوص فایل های پاک شده هستند. نکته مورد توجه ما این است که وقتی فایلی را درون این فولدر ها کپی میکنیم دیگر اطلاعات نه قابل رویت هستن نه قابل Search کردن.
پس شما می توانید با کپی کردن فایل مورد نظر در این پوشه آن را از دست Search ویندوز رها سازید.
نکته مهم این که این پوشه به صورت پیش فرض Hidden است و شما برای دیدن آن باید در My Computer، از منوی Tools بر روی Folder Option کلیک کنید. سپس بر روی تب View کلیک کنید و تیک Hide Protected Operating System Files را بردارید و پنجره ها را OK کنید.


 

تا بحال شده بعضی از برنامه های کاربردی ویندوز مایکروسافت را مثل internet explorer , media player , media center , DVD maker و... را لازم نداشته باشید و بخواهید آن را پاک کنید ولی مایکروسافت اجازه نداده این برنامه ها را از ویندوز حذف کنید (اما از راه های دیگر شاید بشه ولی گمان نکنم مناسب باشه) و حتی در ویندوز ویستا و seven در پنل Programs and Features برنامه های پیش فرض ویندوز قرار ندارد تا آن را Remove کنید و یا در ویندوز XP هم در بخش Add/Remove Programs نمیتوانید این برنامه ها را حذف کنید

.
اما خود مایکروسافت قابلیتی در سیستم عامل خود گذاشته که بتوانید این برنامه ها رو غیر فعال (Disable) کنید و ما در اینجا قصد داریم آموزش غیر فعال کردن برنامه های پیش فرض ویندوز را به شما توضیح بدیم.


در ویندوز Seven و Vista ابتدا وارد Control Panel شده و گرینه ی Programs and Features را انتخاب کرده و از منوی سمت چپ گزینه ی Turn Windows Features On or Off را بزنید. پس از انجام این کار پنلی به نام Windows Features که شکل آن را در زیر می بینید اجرا می شود. حالا نام برنامه های پیش فرض ویندوز برای شما نمایش داده شده کافی است شما تیک کنار برنامه ای که می خواهید غیر فعال شود را برداشته و OK را بزنید. پس از راه اندازی مجدد سیستم می بینید که برنامه دیگر در ویندوز شما فعال نمی باشد.

Windows Features
در ویندوز XP هم به Control Panel رفته و Add/Remove Programs را انتخاب کرده و از منو های سمت چپ گزینه ی Add/Remove Windows Components را انتخاب کرده و در پنلی که باز شده تیک برنامه ای که لازم ندارید را زده و Next کنید پس از عملیاتی که انجام می شود برنامه در ویندوز شما غیر فعال می شود

منبع:noorportal.net


 

 

سلطان درياي کارائيب. اين لقبي است که به کشتي اوسيس - بزرگ‌ترين کشتي تفريحي دنيا- داده اند. اين لقب، پيش از اين به کشتي آلوره تعلق داشت؛ کشتي‌اي که توسط همين شرکت سازنده اوسيس، يعني‌رويال کارائيب ساخته شده بود و هم‌اکنون به نام خواهر دوقلوي اوسيس شناخته مي‌شود.

 

اوسيس بزرگ‌ترين و گران‌ترين کشتي تفريحي اقيانوس‌پيمايي است که تا به حال در دنيا ساخته شده است. اين کشتي، پنج برابر بزرگ‌تر از کشتي تايتانيک است و يک و نيم ميليارد دلار براي ساخت آن هزينه شده است.

 
 
 
 

اوسيس 360 متر طول، 47 متر عرض و 220 هزار تن وزن دارد. ارتفاع اين کشتي 18 طبقه، 65 متر از سطح درياست و علاوه بر آن، نه متر از اين کشتي نيز زير آب قرار مي‌گيرد. اين کشتي با طراحي منحصر به‌فردش در واقع يک شهر شناور در درياست که شامل استخر با امکان موج‌سواري، سالن بدنسازي، سالن سينما و تئاتر با ظرفيت 600 نفر، زمين فوتبال و بسکتبال، چندين رستوران و کافي‌شاپ، شهربازي و پارک و دو ديوار بزرگ صخره‌نوردي است.
 
 
 

در اين کشتي، مرکز خريدي نيز ساخته شده است. زمين فوتبال و استخر آن حتي جايي براي نشستن تماشاچيان هم دارد. تمام اتاق‌هايش دو بالکن دارد: يکي به سمت داخل کشتي که نمايي از پارک و زمين بازي دارد و يکي به سمت بيرون که نماي بسيار زيبايي از اقيانوس دارد. 42 آسانسور در کشتي اوسيس تعبيه شده که هر کدام گنجايش جابه‌جايي 16 نفر را دارد. سالن تئاتر اوسيس در پايين‌ترين نقطه از کشتي ساخته شده و نمايي از زير آب دارد.

 
 
 
 

اوسيس حتي آرايشگاه و مهدکودک نيز دارد. پارک در طبقه هشتم ساخته شده و مساحت آن 1900 متر است. در اين پارک، 12 هزار درخت وجود دارد که 62 درخت تاک و 56 گياه بامبو از آن جمله است. همچنين آب‌نمايي موزيکال و زيبا در ميان پارک ساخته شده است. در هر طبقه يک رستوران قرار دارد که در تمام آنها، انواع غذاهاي بين‌المللي سرو مي‌شود. سازنده کشتي تفريحي اوسيس، شرکت آمريکايي رويال کارائيب است که تا به حال بزرگ‌ترين و مشهورترين کشتي‌هاي تفريحي دنيا را طراحي کرده و ساخته است. ساخت اوسيس از سال 2006 در فنلاند آغاز شد و تقريبا سه سال طول کشيد.

 
 
 
 

اين کشتي اولين سفر خود را از اول دسامبر 2009 از فلوريدا به سمت هائيتي آغاز کرد و در آوريل 2010 به مقصد رسيد. اوسيس در اين مسير توقف‌هاي کوتاهي در جزاير سنت توماس، سنت مارتين و باهاماس در درياي کارائيب داشت. گنجايش اين کشتي 3630 مسافر و 2100 نفر خدمه است. البته اين ظرفيت قرار است با اضافه کردن چندين سوئيت به اين کشتي تا اواسط سال 2011 به 6200 مسافر و خدمه افزايش يابد. يکي از حاميان مالي ساخت اين کشتي کمپاني دريم ورکز بود و به همين خاطر از شخصيت‌هاي کارتوني اين کمپاني، مانند شرک و پرنس فيونا براي تزئينات پارک و همچنين تبليغات استفاده شده است. نرخ بليت براي هر نفر 1104 دلار است که البته براي استفاده از هر کدام از امکانات داخل کشتي بايد پولي جداگانه پرداخت شود.

 
 
 
 

کشتي اوسيس شامل شش موتور بزرگ 16 سيلندر مي‌شود که هر کدام نيرويي برابر با 18 هزار کيلووات توليد مي‌کند و اين نيرو، براي حرکت دادن کشتي استفاده مي‌شود. همچنين سه موتور کوچک‌تر انرژي 97 هزار واتي براي تامين برق کشتي توليد مي‌کنند. تمام وسايل بازي پارک و بدنه اصلي استخر از 21 لايه استيل ساخته شده است تا در برابر زنگ‌زدگي و پوسيدگي مقاومت داشته باشد. سرعت اين کشتي 37 کيلومتر در ساعت است که نسبت به بزرگي و وزن آن، سرعتي بالا محسوب مي‌شود.
 


 

 

 

عبارت باگ (Bug) به نوعی اشکال یا اشتباه در اجرای نرم‌افزار که موجب نتایج اشتباه یا اجرا نشدن نرم‌افزار می‌شود، اطلاق می‌گردد. برنامه‌نویسان مایکروسافت سابقه طولانی در این زمینه داشته‌اند و نسخه‌های مختلف ویندوز با باگ‌های کوچک و بزرگی همراه بوده که معمولاً با ارائه به‌روزرسانی‌های مختلف برطرف شده است. ویندوز 7 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ کوچک که به هنگام کپی کردن دو پوشه خاص در محیط ویندوز 7 رخ می‌دهد بپردازیم. لازم به ذکر است با جستجویی که توسط وب‌سایت ترفندستان صورت گرفت این باگ تاکنون در هیچ سایت خارجی معرفی نشده است و نگارنده این ترفند برای اولین بار این باگ رو کشف نموده است و وب سایت ترفندستان اولین منتشر کننده آن به زبان فارسی است.

در ابتدا در محیط ویندوز یک پوشه (Folder) با حجم زیاد را Copy کرده و در محل دیگری Paste کنید. با پدیدار شدن پنجره Copy، در محل جدیدی که پوشه در حال Paste شدن است، بر روی پوشه تازه ایجاد شده راست‌کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید و نام جدیدی برای پوشه وارد کنید. خواهید دید که به علت این که عملیات کپی هنوز تمام نشده است، پیغام خطای Folder In Use ظاهر می‌شود و به شما اجازه Rename کردن پیش از پایان عملیات را نمی‌دهد.

تا اینجای کار همه چیز طبیعی بوده است، اکنون به درایو C رفته و پوشه Program Files را کپی کرده و در محل دیگری Paste کنید. اکنون مجدد کار بالا را انجام دهید و پوشه Program Files تازه ایجاد شده در محل دیگر را Rename کنید. خواهید دید که این بار پیغام خطایی دریافت نخواهید کرد و پوشه جدید پیش از پایان عملیات کپی قابلیت تغییر نام را دارد. در نتیجه پوشه Program Files یک نوع استثنا محسوب می‌شود.

حالا همین کار را با پوشه Windows انجام دهید. ابتدا آن را در محلی Paste کنید، سپس در حین عملیات کپی، نام آن را تغییر دهید. خواهید دید که این بار اتفاق عجیب‌تری رخ می‌دهد! با هر بار تغییر نام، تغییر نام انجام می‌شود اما یک پوشه جدید به نام Windows ایجاد می‌شود و بقیه فایل‌ها در آن کپی می‌گردد. در نتیجه اگر این کار را چندین بار انجام دهید به همان تعداد پوشه جدید خواهید داشت.
منبع:tarfandestan.com



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • رهسپار با ولایت
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نیستان و آدرس neyestan2000.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.